Wie ben ik?
Mijn naam is Veronique Peeters,
-creatieve, goedlachse positivo- ik ben samenwonend met Erwin en wij zijn de trotse ouders van 2 toffe tieners Britt en Bjarne én van onze Australian Labradoodle Poppy. Ik hou van koffietjes, chocolaatjes, bloemen en ons zeetje! Ik heb heel lang (lees 19 jaar) gewerkt in een bouwbedrijf dat werkzaam is in de spoorwegsector. Hier startte ik op in het secretariaat, bouwde dit uit en introduceerde structuur en organisatie. Als Verantwoordelijke Administratie kon ik terecht zeggen dat ik fier was op het functionele en goed draaiende secretariaat. Maar in 2016 liep het even mis... Van nature uit ben ik een gestructureerd persoon : ik hou van orde en overzicht in huis én van een duidelijke administratie. Door de verhuis van het bedrijf waar ik dus werkte, kreeg ik te maken met langere reistijden en een veranderde jobinhoud. Ik voelde dat ik hierdoor heel veel tijd én energie kwijtraakte. |
Daarbovenop was ik ervan overtuigd dat ik thuis, op dezelfde vertrouwde wijze,
Plots ging het licht uit ! Dit is althans hoe ik mijn bore-out ervaarde.
Na een periode van bezinning, nieuwe inzichten en een andere aanpak, merkte ik dat ik toch in staat was om alle balletjes in de lucht te houden.
Jawel, ook zonder een set toverstokjes !
Met de juiste aanpak en organisatie, zonder de focus 'zorg voor jezelf' uit het oog te verliezen, kom je een hele stap vooruit.
Ik kon toch niet anders dan dit met andere drukbezette vrouwen delen !
Maar wat me vooral duidelijk werd tijdens die bezinningsperiode, was dat ik ernaar verlangde
- wel alles zelf kon doen,
- dat ik nog steeds alles even goed moest doen,
- of bijna perfect zelfs.
Plots ging het licht uit ! Dit is althans hoe ik mijn bore-out ervaarde.
Na een periode van bezinning, nieuwe inzichten en een andere aanpak, merkte ik dat ik toch in staat was om alle balletjes in de lucht te houden.
Jawel, ook zonder een set toverstokjes !
Met de juiste aanpak en organisatie, zonder de focus 'zorg voor jezelf' uit het oog te verliezen, kom je een hele stap vooruit.
Ik kon toch niet anders dan dit met andere drukbezette vrouwen delen !
Maar wat me vooral duidelijk werd tijdens die bezinningsperiode, was dat ik ernaar verlangde
- om meer voldoening uit mijn inzet en werk te halen,
- meer mét mensen te kunnen werken en vooral
- te genieten van het gevoel dat hetgeen ik doe écht wel een verschil maakt.
De opleiding 'Ik word Professional Organizer’ van Plus Organizing®, kwam als geroepen !
Deze job is me op het lijf geschreven ! In het najaar van 2016 beëindigde ik de cursus en ontving mijn certificaat van Professionial Organizer. Voor mij was dit een droom die uitkwam ! |
januari 2017
september 2018 januari 2019 februari 2020 januari 2021 maart 2021 april 2024 |
startte ik in bijberoep op als Professional Organizer onder de naam "STRUKTUUR".
ik waagde DE SPRONG. Ik diende mijn ontslag in bij het bedrijf waar ik exact 19 jaren werkte. Weg zekerheid waar ik me zolang aan vastklampte! Vanaf nu zou ik mij enkel nog focussen op de goede dingen, op de dingen waar ook ik blij van werd! En ik word nog steeds blij van mensen blij maken! Ik val natuurlijk in herhaling als ik jou vertel hoe tof het is om mensen te helpen, om die dankbaarheid te mogen voelen, om samen naar een doel te werken en om samen dat mooie eindresultaat te behalen! ik ga er vanaf nu Full-time voor! Corona waait ons land binnen en ik word geconfronteerd met een kankerdiagnose. (lees hier mijn verhaal) opstart van m'n eigen kleine webshop met enkele (tijdens de 2e lockdown) zelf ontworpen artikelen. 3 toffe ontwerpen, gebaseerd op mijn ervaring als kankerpatiënt, om een zieke medemens, een hart onder de riem te steken. Benieuwd? vanaf nu kan STRUKTUUR jou ook online begeleiden alweer een uitdaging voor mijn zaak : door een stom ongeval, val ik zowaar enkele maanden uit met een gebroken knie. Natuurlijk wil ik alweer zo snel mogelijk terug aan 't werk, maar ik moet zowel naar de Prof als naar m'n lichaam luisteren en ben dus wel degelijk genoodzaakt om de knie-activiteiten stilaan weer op te bouwen. Opnieuw valt mij op hoeveel administratieve rompslomp er bij een ziekteperiode komt kijken! |